Melkein kaikissa purjeveneissä peräsin on uretaanitäytteiden ja polyesterilaminaatilla päällystetty rakenne. Uretaanivaahto imee vettä ja tämä märkä vaahto rikkoo peräsimen kantavan laminaatin ennen pitkää.

Epoksiperäsin on purjeveneen peräsimen uudelleen rakentaminen, jossa hyödynnetään alkuperäsitä akselia ja metallista peräsinrankaa. Vanha laminaattirakenne korvataan uudella epoksi/lasi rakenteella, joka on ontto. Tarkoitus on että veden annetaan virrata peräsimen sisään, joka on sisäpuolelta yhtä hyvää rakennetta kuin pintapuolelta. Tällöin kun vene nostetaan ylös vesi poistuu samaa tietä kuin se on peräsimeen mennyt eikä jää muhimaan ja jäätymään.

Voimme uudistaa myös sinun peräsimen. Jos peräsin on suunnilleen saman kokoinen kuin artikkelissa esiintynyt peräsin, uudelleen rakennus maksaa 2500 eruoa (sis alv). Koko joka poikkeaa artikkelin koosta, soita niin katsotaan.

Tähän hintaan tarvitsemme nykyisen peräsimen. Se otetaan vastaan Nastolassa ja uudistettu peräsin luovutetaan teille Nastolassa. Peräsimen metallirakenteen on oltava ehyt ja tukilistat on oltava hitsattu peräsinakselin reunoille. Eli ne muodostavat kolmiomaisen rakenteen.

Mikäli metalliosat eivät muodosta kolmiomaista rakennetta, ne on hitsattava erikseen senlaisiksi. Voimme toteuttaa sen, mutta eri hintaan.

Nykyinen peräsin on oltava kiinni metallirakenteessa, muuten emme tiedä mihin kohtaan uudistettu peräsin tulisi. Uudelleenrakennettu peräsin sijoitetaan yläpäästään samaan kohtaan kuin vanha. Tähän hintaan emme sovita peräsintä veneeseen, vaan tilaajana vakuutat että vanha peräsimen yläpään mitoitus sopii veneeseen. Voimme toki myös sovittaa peräsimen, kysy tarjousta.

Peräsin toimitetaan pohjamaalissa. Pintamaalaus on teidän vastuulla.

Peräsin toimitetaan vesireiät auki.

Uudelleenrakennus ottaa kalenteriaikaa noin kolme viikkoa. Soita, niin sovitaan tarkempi aikataulu, koska voit tuoda peräsimesi ja koska se on valmis.

Juhani Sorvali 0400 771614